Jedne z ostatnich badań wykazało, że blisko połowa polaków deklaruje chęć założenia własnej działalności gospodarczej, albo już ją prowadzi. Z drugiej strony, aż 78% Polaków uważa, że prowadzenie własnego biznesu to dobry sposób na karierę zawodową. Na bazie tego można wyciągnąć wniosek, że jako naród jesteśmy pozytywnie nastawieni do przedsiębiorczości. To świetnie!
Jednocześnie jedne z najczęstszych haseł wpisywanych w wyszukiwarce Google to: Jak zarabiać w swojej firmie? albo Od czego zacząć?
Faktem jest, że samo założenie firmy czy pomysł na biznes jeszcze nic nie znaczy. Ważne jest to czy firma będzie prowadzona z sukcesem i odpowiednio zarządzana.
Są bowiem statystyki mówiące o ogromnej liczbie zawieszanych i zamykanych działalności w pierwszych latach jej trwania. To coś o czym początkujący przedsiębiorcy nie myślą, jednak brak dochodów w dłuższej perspektywie zmusza do podjęcia określonych działań…
By zadbać o dochody we własnym biznesie warto trzymać się kilku kluczowych zasad o których mowa poniżej:
- 1
Oddziel pieniądze prywatne od firmowych
Pieniądze firmowe płyną TYLKO na rachunek prywatny i nigdy odwrotnie!Firma to narzędzie, które jest źródłem dochodów. Mnóstwo osób prowadzących własne biznesy miesza majątek prywatny z pieniędzmi firmy, co prowadzi do ogromnego chaosu, a w konsekwencji do braku kontroli także nad swoimi finansami. W przypadku kłopotów finansowych po stronie firmy w takiej sytuacji finanse osobiste też “idą na dno”. Pojawiają się długi czy bankructwo, a w przypadku braku wiedzy jak sobie w takich sytuacjach radzić- także problemy emocjonalne…
- 2
Zadbaj o swoich klientów i skuteczną komunikację
Celem każdego biznesu czy przedsięwzięcia jest rozwiązywanie określonych problemów. Jednak wiele osób nie do końca potrafi odpowiedzieć na pytanie: W czym pomaga i komu?Brak klientów jest trudnością, z którą zmaga się co drugi właściciel firmy. I nie jest to do końca problem produktu czy usługi, lecz braku odpowiedniej komunikacji. Klient sam nie domyśli się co zyska dzięki wzajemnej współpracy. Rolą człowieka interesu jest to, by to zakomunikować, przedstawić korzyści i możliwości.
- 3
Ustal strategię i skup się na priorytetach
Jednym z najczęstszych błędów popełnianych u początkujących w biznesie jest brak konkretnego planu. Zawsze jest wiele do zrobienia i wszystko jest ważne. Podczas, gdy sekretem sukcesu jest trzymanie się stałych zadań, które przede wszystkim przynoszą dochodY.Są pewne etapy prowadzenia biznesu. Dlatego posiadanie własnej strategii na rozwój firmy zwiększa prawdopodobieństwo jej powodzenia. Nie zawsze to co robi ktoś inny jest właściwym krokiem dla tego, który dopiero zaczyna.
Z kolei aspekt tego jaką formę działalności wybrać to już jest temat na inny artykuł. Bo możliwości jest dużo więcej niż popularna forma JDG.
Daj znać w komentarzu, którą z opisanych zasad zastosujesz u siebie?
Czy rozwijasz własny biznes? Czy być może masz w planach rozpocząć “coś swojego”?