W czasach, gdy Social Media opanowują niemalże każdą sferę naszego życia, aż trudno uwierzyć, że tylko nieznaczna część populacji zbija na tym kapitał. Możliwości jakie niosą ze sobą media społecznościowe możesz wykorzystać bardzo szybko i generować zyski. Nic więc dziwnego, że e-Commerce jest obecnie najbardziej dochodową dziedziną gospodarki. Jeśli nadal masz wątpliwości czy należy się tym zainteresować, to dowiesz się dlaczego WARTO!
Nie muszę być wróżką, aby stwierdzić, że na korzystanie z Sieci przeznaczasz znaczną część swojego dnia. Nie da się ukryć – weszło nam to w nawyk, i Tobie, i mnie, a bez Internetu nie potrafimy funkcjonować. Abstrahując od analizy, czy to dobre czy złe, zwróćmy uwagę na pewną zależność: konsument a dostawca dóbr. Bo największy kapitał pochodzi właśnie ze sprzedaży online i promowaniu określonych marek przy zastosowaniu możliwości Internetu. Skoro inni na tym zarabiają, czemu miałoby to być poza Twoim zasięgiem?
Współczesny konsument, to wymagający konsument. Oczekuje sprawnej usługi, dostawy na czas, wygody, wyboru z całej gamy produktów. W sumie to najlepiej, wszystkie elementy naraz. Znasz to na pewno z autopsji, gdy ze zniecierpliwieniem czekasz na kuriera, a dwudniowy czas dostawy z drugiego końca Polski nagle wydaje Ci się zbyt odległy. Nie da się ukryć – nasze oczekiwania rosną, co w dobie konkurencyjności stawia szczególnie sprzedawców w trudnym układzie.
Jeśli i Ty, chciałbyś uruchomić swoją działalność, to zainwestuj w sprzedaż internetową. Nie musisz działać tylko stacjonarnie, aby generować zyski. Jak się okazuje, najlepiej radzą sobie firmy na rynku e-Commerce (elektronicznej gospodarki), które w dobie pandemii koronawirusa wzmocniły swoje zasięgi. Słowem klucz jest tutaj właśnie E -COMMERCE, którego wartość na rynku polskim to aż 40 mln złotych. Z roku na rok kwota ta wzrasta. Możesz stać się częścią tego świata. Zarabiasz praktycznie na wszystkim – sprzedaży odzieży, kosmetyków, organizacji szkoleń online, zakładach bukmacherskich, wymianie walut, internetowych aukcjach i tym podobne. Podstawą jest zaangażowanie we właściwy marketing, zbudowanie silnej marki i… do dzieła!
Elektroniczna gospodarka, a najlepiej przyjmijmy: e-commerce jest dla wielu z Was abstrakcją. Nic dziwnego, bo tak dynamiczna dziedzina oparta na sieci telekomunikacyjnej może wydawać się zbyt fachowa. Nic bardziej mylnego! E-Commerce to typ gospodarki, która rozwija się najszybciej, generuje ogromne zyski i daje niesamowicie dużo możliwości – poczynając od form sprzedaży, sposoby dotarcia do konsumenta, po reklamę. Są cztery rodzaje E-commerce:
- B2B, czyli business-to-business – sprawdzi się jeśli prowadzisz własną działalność i planujesz nawiązywać transakcje z innym przedsiębiorstwem. Poszukaj płaszczyzn porozumienia, kalkuluj, a może będzie to początek ciekawej biznesowej przygody. No i dochodu, bo nie zapominajmy, że działalność ma generować zyski.
- B2C, czyli business-to-consumer – obejmuje dokonywanie transakcji pomiędzy przedsiębiorstwem, a konsumentem, czyli w sumie najpopularniejsza forma tej działalności. Opiera się na sprzedaży: jeśli uruchomisz sklep internetowy, np. z odzieżą to wraz z konsumentem wpisujecie się w zakres B2C.
- C2C, czyli consumer-to-consumer – to równie popularna forma handlu co C22, między dwoma konsumentami, w którym jeden z nich jest przedsiębiorcą a drugi konsumentem.
- C2B, czyli consumer-to-business występuje zdecydowanie najrzadziej i odnosi się do transakcji pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą.
Social media dają nieograniczone możliwości docierania do potencjalnego konsumenta. Możesz tam reklamować swoje produkty, usługi, a także korzystać z bramek transakcyjnych. To kolejny argument za tym, że warto.
Poza tym, kierujesz swoją ofertę tylko tam, gdzie chcesz. Już nawet na poziomie Facebooka możesz targetować dowoli, dzięki czemu Twoja reklama nie trafi do ludzi nie zainteresowanych produktem.
Nadal nie jesteś przekonany? To pomyśl o kosztach jakie generuje stacjonalna działalność. W Sieci jesteś w stanie generować nieograniczone zasięgi, wychodzisz poza cztery ściany budynku. Nie tylko globalne zasięgi, ale też:
- niskie koszty prowadzenia działalności
- działalność całodobowa
- sprawna komunikacja
- nieograniczona liczba produktów w ofercie (uwierz, miejsca w Internecie nie zabranie!)
- sprawne działanie na rynku i budowanie swojej pozycji
- większe możliwości reklamy
Czy to wystarczy, abyś swój biznes zaczął planować właśnie w Sieci?
Uwierz, w Internecie konkurencja aż tak nie boli, jak w realu. Możesz reagować błyskawicznie na nowinki innych przedsiębiorców, bezpośrednio weryfikować swój PR i reagować na trudności wizerunkowe. Jesteś dostępny dla swoich odbiorców 24 godziny na dobę.
Czy to nadal mało?
Realizujesz się, jesteś na bieżąco. Zarabiasz.
Tak naprawdę możliwości zarabiania pieniędzy w Internecie są w zasięgu
Twojego wzroku. Możesz docierać ze swoim produktem gdzie tylko chcesz, kreować, być wizjonerem i tworzyć z pasją. Niezależnie od typu działalności Internet może być dla Ciebie narzędziem do reklamy, która przekłada się na zyski w stacjonarnej działalności, ale też płaszczyzną do całościowej, biznesowej aktywności. Tylko pomyśl, jak często Ty korzystasz z takich usług. To najbardziej perspektywistyczna wizja biznesu, która zdominuje najbliższe lata, a idąc dalej – popchnie niektóre branże do śmiałych działań i tworzenia jedynie w Sieci. Bo taka jest przyszłość. Jeśli tylko zechcesz, możesz stać się jej częścią.
A Ty, jaką działalność chciałbyś prowadzić za pośrednictwem Internetu? Myślałeś kiedyś o zarabianiu w Sieci? Podziel się swoimi doświadczeniami.