Personal branding daje liczne możliwości, bo odzwierciedla to kim naprawdę jesteś. Uwydatnia Twoje mocne strony. Jeśli zastanawiasz się nad sensem kreowania marki osobistej, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.
Współcześnie, niezależnie od kierunków działania i aspiracji, niemalże w każdej branży zmagamy się z takimi zjawiskami, jak wysoka konkurencyjność, rywalizacja i potrzeba generowania konkretnych rezultatów. Funkcjonowanie w tak chwiejnej rzeczywistości tylko ze względu na generowany dochód, wydaje się dość ryzykowne.
Z niejednej publikacji marketingowej dowiesz oczywiście jak budować silną pozycję na danym rynku, co automatycznie przekłada się na pożądane profity. Pamiętaj jednak, że na całościowy i długofalowy sukces Twoich zamierzeń składa się wiele czynników, z których najistotniejszym wydaje się posiadanie silnej marki osobistej. Dlaczego to jest tak istotne? – bo warto! Wyłamujesz się z ram danej branży, kreujesz to co chcesz i jak
chcesz.
W dobie ,,czwartej władzy” jaką niewątpliwie sprawuje Internet, trudno jest osiągać sukces, nie kreując na tym konkretnym gruncie określonej pozycji. Budowanie silnej marki (personal branding) nijak ma się do osiągania zakładanych celów, jeśli marka nie zaistnieje w Sieci. Są ku temu TRZY PODSTAWOWE ARGUMENTY:
- SILNA MARKA OSOBISTA równa się AUTORYTET. Teoretycznie o Internecie wiemy wszystko. Ale nadal jest to dość specyficzny obszar, gdzie można ,,oczarować” sobą określoną społeczność. Wystarczy chcieć. Gromadzenie obserwatorów, fanów automatycznie przekłada się na zainteresowanie marką, czyni ją atrakcyjną i podziwianą. Odbiorcy uczą się od Ciebie, powielają myśl i utożsamiają się z daną refleksją. Stajesz się kimś, kogo warto, a nawet trzeba słuchać.
- SILNA MARKA OSOBISTA równa się PASJA. Nie da się ukryć, dobrze prowadzony personal branding bazuje na wiarygodności. A tej, nie da się budować, jeśli nie jesteś prawdziwy w tym jaki jesteś. Ludzie, którzy lubią to co robią, a w wykonywanej pracy odnajdują swoją pasję są inspiracją dla innych. Tylko wtedy, możemy mówić o marce osobistej mówić, że jest silna. Czy to co robisz jest Twoją prawdziwą pasją?
- SILNA MARKA OSOBISTA jest WOLNA OD SCHEMATÓW. Jak wskazano wyżej, działasz w określonym trendzie. Co to znaczy? Nie musisz martwić się notowaniami giełdowymi, kryzysem gospodarczym, skutkami rozwiązań normatywnych i wszystkim tym, co może wymęczyć daną branżę, i Ciebie. Niezależnie od trudności na danym obszarze, Ty nadal możesz być autorytetem, mentorem, bo posiadasz silną markę osobistą. Jesteś wolny od schematów.
Sieć daje dziś nieskończone możliwości. Wykorzystaj je i już dziś zacznij pracować na silnym personal brandingiem. Opuść schematy, obawy, przeczytaj te trzy argumenty i pokaż to, co w Tobie najmocniejsze. Silna marka osobista w Internecie może być początkiem wielkiego sukcesu i dobrą drogą ku samorealizacji. Autorytet, pasja i wyjście poza określone ramy – to główne elementy mocnego brandu. I, to w zasięgu Twojej ręki.